Нашата история за отговорността

Бизнесът на TENA винаги е бил да защитава хората. И тъй като глобалната осведоменост за кризата с климата набира скорост през годините, ние поддържаме темпото. Подобряване и учене, стъпка по стъпка. Иновативни нови начини за защита не само на хората, но и на планетата. 
 
Ето някои от преломните моменти в това пътуване.
Пет вятърни мелници на билото на зелен хълм, с облаци, слънчева светлина и планини в далечината.

2020 г.

TENA преминава към възобновяема електроенергия във всички европейски заводи

Днес се възобновява само малък процент от глобалното потребление на енергия. Но този процент се увеличава и ние помагаме, като правим всичко, което можем. От 2020 г. TENA прави преход към 100% възобновяема електроенергия в заводите си в Европа – стъпка, която значително ще намали въглеродния отпечатък на нашите продукти.
Логото на екомаркировка Nordic Swan на фона на зелени дървета

2019 г.

Продуктите на TENA отговарят на изискванията за екомаркировка Nordic Swan

Nordic Swan е един от най-строгите екологични сертификати в света, оценяващ въздействието на продукта върху околната среда в ключови фази от жизнения му цикъл. С това емблематично лого, което сега гордо показваме на избрани продукти на TENA, можете да бъдете още по-сигурни, че сте направили избора, който оставя по-добър отпечатък върху планетата.
Продукти на TENA се движат по конвейер в производствено съоръжение.

2019 г.

Нова предизвикателна цел за устойчиви опаковки

Ние се ангажирахме да направим нашите опаковки 100% рециклируеми, като използваме 85% възобновяеми и рециклирани материали. И го постигаме бързо. В края на 2019 г. комбинираното количество възобновяеми и рециклирани материали в опаковките за всички марки Essity беше 68%.
Лого на Science Based Targets

2018 г.

Ангажираност за по-чиста околна среда: амбициозни цели за намаляване на влиянието върху климата

През 2018 г. нашите нови цели за намаляване на емисиите на парникови газове с 25% за енергия и електроенергия в производството и 18% за ключови суровини, транспорт и отпадъци, бяха одобрени от инициативата Science Based Targets. Това означава, че нашите ангажименти по отношение на климата подкрепят Парижкото споразумение. 
Три деца на плажа пишат съобщение и правят отпечатъци на ръцете си в сърцето, което са нарисували в пясъка.

2018 г.

Ангажимент за действие: нашите платформи за активиране на устойчивостта

Отразявайки колко дълбоко вградена е устойчивостта в нашия бизнес, ние изграждаме бъдещето си на три нови платформи: Благосъстояние е за грижа и дръзновение, както и за смели действия по отношение на социални въпроси, които другите се страхуват да отстояват; Повече от по-малко означава създаване на повече стойност с използване на по-малко ресурси; и Кръговост е нововъведения на продукти от възобновяеми или рециклирани материали и проучване на решения за повторна употреба и рециклиране.
Слънчевите лъчи проникват през клоните на високи борови дървета, създавайки светлинни петна по пода на тъмна гора. Върху изображението е насложено логото на EPD.

2017 г.

Изцяло ново ниво на прозрачност за продуктите на TENA

Декларацията за екологичен продукт е независима проверка, която показва информация за околната среда за даден продукт въз основа на пълния му жизнен цикъл. Спазвайки този стандарт, TENA придобива здрава основа за отправяне на претенции относно екологичните характеристики на нашите продукти. 
Шест цветни панела в решетка, всеки с икона и текст в бяло, изброяващи цели на ООН за устойчиво развитие 3, 5, 6, 12, 13 и 15.

2016 г.

Смели планове за глобални действия: ангажиране с целите на ООН за устойчиво развитие

Целите на ООН за устойчиво развитие са проекти за справяне с най-належащите глобални предизвикателства със срокове през 2030 г. Избрахме да дадем приоритет на най-подходящите цели за нашия бизнес, където имаме значителен опит и можем да дадем своя принос. Работата за изпълнение на тези цели ще направи света по-добро място.
Две усмихнати жени в производствено съоръжение на TENA изследват абсорбиращ продукт.

2016 г.

Намаляване на производствените отпадъци – поставени са нови амбициозни цели

По пътя си към крайната цел за постигане на нулеви отпадъци в производството сме си поставили конкретна цел: до 2030 г. всички производствени съоръжения на Essity ще преобразуват всички генерирани отпадъци в полезни материали или енергия. 
Мрежа от сензорни вериги, нанесени върху абсорбиращата зона на бяло защитно бельо, се сближават нагоре в малка правоъгълна кутия с надпис TENA.

2013 г.

Стартиране на TENA Identifi™ – повече знания, по-добри резултати, по-нисък въглероден отпечатък

За професионалните болногледачи разбирането на индивидуалните нужди е жизненоважно. TENA Identifi е нова технология, която записва изтичането на урина при обитателите, като дава възможност на болногледачите да действат със задълбочени познания за моделите на изпускане и нивата на урината. В допълнение към 62% по-малко изпускане1 при обитателите, това води до 4% по-редки смени на продуктите при инконтиненция1 и 56 кг по-малко отпадъци на обитател годишно2.
 
 
 
1) Резултати от клиенти от 210 доклада за мониторинг „преди и след“, направени с TENA Identifi™ в Дания. Докладите за мониторинг са правени в периода от юни 2013 г. до юни 2015 г.
2) Резултати въз основа на 207 потребители в 25 общини Швеция; март 2017 г. 
Седем чифта крака образуват кръг във висока зелена трева.

2011 г.

Нашите нови цели за иновации: хората и природата

Поне 33% от нововъведенията вече ще водят до социални и/или екологични подобрения. Ще подобрим ефективността на ресурсите и ще намалим въздействието върху околната среда, като разгледаме целия жизнен цикъл на нововъведенията. 
Служител в дом за грижи помага на възрастна жена с проходилка.

2011 г.

Стартиране на TENA Solutions: партньорство за по-високо качество на грижите и по-нисък въглероден отпечатък

TENA Solutions е структуриран начин за подобряване на благосъстоянието на обитателите в партньорство с домовете за грижи, което оставя по-добър отпечатък върху околната среда. Домовете, които въвеждат TENA Solutions, установяват, че времето, прекарано в задачи, свързани с инконтиненция, се намалява средно с 44%*, а отпадъците – с 31%*.
 
 
 
* Средни проценти измежду 85 – 181 случая от практиката с TENA Solutions по света, главно в Европа, но също така в САЩ, Канада и Китай. Резултатите варират в различните страни и домове за грижи. 2011 – 2013 г. 
Линия от стъпки в пясъка на плаж се губи в далечината.

2008 г.

Нова предизвикателна цел за CO2: намаляване на въглеродния отпечатък на продуктите на TENA с 50%

Актуализация: след като си поставихме тази цел, успяхме да намалим въглеродния отпечатък за нашите подложки, превръзки и бельо с 11 – 33% и сме на път да изпълним или надвишим целта си от 50% до 2030 г.
Илюстрации на промоционални продукти от 80-те години, показващи продукти на Tenaform и Tenette при инконтиненция.

1983 г.

Регистрирана е марката TENA – нова глава във вълнуваща история

Марката TENA е регистрирана през 1983 г. и, като продуктите ни, постепенно се развива с течение на времето. През тези години се вслушвахме, правехме нововъведения и създавахме новаторски продукти. От скромно начало израснахме като водеща световна марка за продукти при инконтиненция, на която се доверяват милиони хора по целия свят.
Двама изследователи в бели престилки сравняват бележките си в лаборатория.

1970-те години

Безопасност на продуктите – с нас от самото начало

Безопасността на продуктите е най-важна за марката TENA от самото ѝ създаване. Всички продукти на TENA са подложени на стабилни процедури за безопасност и са безопасни за употреба по предназначение. Те съдържат обичайни материали, които се използват в широка гама от абсорбиращи хигиенни продукти в продължение на много години от милиони хора по целия свят.
Печатна реклама от 1960-те години показва модел, който носи пелени за еднократна употреба при инконтиненция.

1960-те години

Започвайки от началото: разбиване на табута, подобряване на качеството на живота

Произходът ни датира от началото на 1960-те години, когато ние (като шведска компания, наричана тогава Mölnlycke) разработихме първите пелени за еднократна употреба и гащи за пациенти с инконтиненция. Ние бяхме първите, които откровено рекламираха продуктите при инконтиненция, повишавайки информираността и приемането на това често срещано състояние.